ציון במבחני כושר גופני

רמה3-מתקדמת.png

תיאור סיטואציה

לפניכם טבלה בה נעזרים מורים לחינוך גופני ובה מתוארים מדדים לקבלת ציון בתרגילים שונים בחינוך גופני.
הקריטריונים שונים עבור בנים ועבור בנות.
בכיתות ט' לצורך מתן ציונים במבחני כושר גופני, תלמידים (בנים) נבחנים ב-5 מדדים, ותלמידות (בנות) נבחנות ב-4 מדדים.
כדי לקבל ציון סופי בכושר גופני, המורה משקלל את הציונים בכל המדדים (ציון ממוצע).
לדוגמה: בתרגיל "בטן בדקה" כדי לקבל ציון 90 תלמידה צריכה לעשות 59 כפיפות בטן בדקה ואילו תלמיד צריך לעשות 70.
הזמנים בטבלה מופיעים בתצוגה של שעון דיגיטלי.

בעיה

בעיה 1

עמי ותמי נבחנו במבחני כושר גופני (בכל המדדים).
הציון הממוצע של כל אחד מהם היה 89.
במבחן הריצה, אלה התוצאות שקיבלו שני התלמידים:

  • עמי רץ במשך 8:14 דקות
  • תמי רצה במשך 7:52 דקות

תנו דוגמה לתוצאות שעמי ותמי יכלו לקבל בכל אחד מהמדדים האחרים, בהינתן שהציון הממוצע לא השתנה.

בעיה 2

עמי ותמי נבחנו בפעם נוספת במבחני כושר גופני.
בשלושת המדדים: בטן, זריזות וריצה. הציון הממוצע של כל אחד מהם היה 89.

  1. האם עמי יכול היה להגיע לציון ממוצע סופי 93?
    אם כן, – מה יכלו להיות התוצאות?
    אם לא, – הסבירו מדוע לא.
  2. האם תמי יכולה היתה להגיע לציון ממוצע סופי 93?
    אם כן, – מה יכלו להיות התוצאות?
    אם לא, – הסבירו מדוע לא.

(ניתן ללחוץ על טבלת הנתונים ולהגדילה)

קובץ להורדה ומעבר לרמות שונות